Allmänna villkor

Följande allmänna villkor är en översättning av vårt original vilket utgör det enda juridiskt bindande villkorsdokumentet vilket finns tillgängligt på engelska här:https://www.zenlap.eu/terms-conditions
Blue Digital Limited, 49, Ptolemaion 204, 3041 Limassol, Cyprus (hädanefter kallat "Zenlap" eller "Företaget", "Vi", "oss", "vår")

ARTICLE 1 - SYFTE

Denna överenskommelse är avsedd att definiera rättigheter och skyldigheter för Zenlap och köpare (hädanefter kallad "Kunden", "Kundens") avseende produkter som visas på någon av Zenlaps alla websidor och deras sub-domäner. En beställning som läggs hos Företaget tjänar också som bevis att Kunden har läst igenom och godkänt denna Överenskommelse så långt gäller Kundens inköp på våra websidor, och att Överenskommelosen gäller från den tidpunkt när beställningen görs. I tillägg är Överenskommelsen permanent tillgänglig för Kunden att läsa och/eller ladda ner och spara på följande webadress: https://www.zenlap.eu/terms-conditions.

ARTICLE 2 - PRODUKTER

Företagets produkter erbjuds till försäljning på websidan när de finns i lager, och beroende på tillgänglighet. Produkterna uppfyller de standarder som är tillämpliga inom EU. Fotografier, texter, grafiska bilder och all information och karakteristik som illustrerar och / eller stöder våra produkter är inte kontraktsbindande så att Företaget kan inte åläggas ansvar baserat på sådana utfästelser, på felaktigheter eller avsaknad av sådana utfästelser från våra leverantörer och / eller tillverkare. Produkternas tillgänglighet enligt ovan är indikativ och beroende av förseningar från leverantörer och / eller tillverkare. I händelse av permanent eller tillfällig otillgänglighet av en produkt kommer Företaget att informera Kunden om ny tidpunkt för tillgänglighet från leverantörer och / eller tillverkare för berörd produkt på websidan. Permanent eller tillfällig otillgänglighet ligger utanför Företagets ansvar och ger inte heller Kunden rätt till ersättning såvida inte förseningen överstiger trettio (30) dagar. I detta fall kommer Företaget att göra sitt bästa för att föreslå en likvärdig produkt eller återbetala det belopp som Företaget mottagit för beställningen, exklusive fraktkostnad, vilket utesluter all annan form av kompensation.

ARTICLE 3 - PROCESSKONTROLL

När kunden har valt en produkt, och beroende på produktens tillgänglighet, måste Kunden, efter accepterande av givet kontrakt, till Företaget utge sina inloggningsuppgifter eller skapa ett kundkonto hos Företaget genom att följa den process som leder till att Kundens beställning fullkomnas. Kunden medger att utge sin identitet, kontaktinformation och adress (inkluderande namn, adress, telefonnummer, email), vilka alla är nödvändiga för att genomföra köp, leverans och spårning av Kundens beställning. Företaget avsäger sig allt ansvar om Kundens uppgifter visar sig vara felaktiga. När begärd information blivit utlämnad kommer Kunden att ha ögonblicklig tillgång till en översikt över beställningen för att säkerställa att utgiven information är korrekt, speciellt vad avser leverans. Kunden kan då fortsätta till betalning. Företaget hanterar aldrig Kundens betalningsinformation och får aldrig tillgång till Kundens kreditkortsnummer. Efter godkänd betalning får Kunden ett email som bekräftar gjord beställning, följt av en faktura när beställningen blivit fullständigt hanterad. Kunden bekräftar uttryckligen sina fullständiga rättigheter att använda den betalningsmetod han/hon väljer under beställningsprocessenoch att vald betalningsmetod har tillräckligt med innestående medel eller kredit för att täcka Kundens hela ordersumma. I annat fall kommmer Företaget inte att fullfälja leverans av beställd(a) produkt(er) och förbehåller sig rätten att innehålla eller avbeställa leverans i händelse av att full betalning ej erhålles från Kunden.

ARTICLE 4 - KONTRAKTETS GILTIGHETSTID

I alla fall träder Överenskommelsen i kraft så snart Kunden önskar genomföra en beställning på Företagets websida, inom lagerhållen tillgänglighet och specificerat leveransområde för respektive produkt. Överenskommelsen upphör att gälla när Företaget erhållit full betalning och valda produkt(er) levererats till Kunden.

ARTICLE 5 - PRISER OCH AVGIFTER

Produkternas priser visas i EUR, GBP, DKK, SEK och RUB, inklusive moms. Priset kan ändras, höjas eller sänkas, närsomhelst beroende på kampanjer, utförsäljningar, eller andra orsaker som beslutas av Företaget. Eventuella bankavgifter för betalning som Kundens bank kan tänkas debitera betalas av Kunden.

ARTICLE 6 - LEVERANS - MOTTAGANDE AV VARA

Företaget eftersträvar att leverera beställd vara inom en lagenligt maximal period av trettio (30) dagar efter mottagande av betalning inom ramen för tillgänglighet i lager. Om en vara skulle komma bort under transport, kan Företaget inte säkerställa leverans inom överenskommen period och kommer följdaktligen att söka minimera följderna och säkerställa möjligheter till återbetalning eller utbyte av produkt. OM Kunden upptäcker skada på förpackningen ska han/hon meddela transportföretaget om detta och kontakta oss inom åtta arbetsdagar efter leverans. I annat fall anses Kunden ha accepterat leverans av varan.

ARTICLE 7 - RETURER

Du har en period på sextio (60) dagar från datumet för din beställning för att ångra ditt köp. Du måste meddela oss innan du utövar din ångerrätt genom att skicka ett e-postmeddelande till contact@zenlap.com. Du måste returnera paketet till den adress som angetts per e-post på din bekostnad, under ditt ansvar, i dess originalförpackning, skyddsplast med alla dess delar och tillbehör, inklusive originalmanualen och eventuell specialförpackning, och i perfekt skick för återförsäljning. Företaget kommer sedan att utfärda en återbetalning för beställda produkter för beloppet på beställningen, exklusive avgifter, inom femton (15) dagar efter mottagandet av varorna: med andra ord, företaget kommer att återbetala priset för produkten plus betalda fraktkostnader med beställningen; returfraktkostnaden förblir på din bekostnad. Företaget kommer att ersätta fraktkostnaderna endast om den returnerade produkten har ett tillverkningsfel, vilket företaget förbehåller sig ensamrätten att observera. Originalfakturan krävs för eventuell retur. Underlåtenhet att respektera dessa villkor kommer att ogiltigförklara din rätt till ångerrätt och du kommer inte att få någon återbetalning. Om produkten inte returneras i perfekt skick, förbehåller sig företaget rätten att dra av 40 % från produktens offentliga pris (exklusive moms) som en avgift för att återställa produkten för återförsäljning (i förekommande fall). I händelse av att produkten returneras i ett skick där det är omöjligt att återföra den i lager för återförsäljning (skadad-förändrad-smutsig kartong, smutsig eller skadad produkt, saknade delar) förbehåller sig Zenlap rätten att helt enkelt vägra produkten och returnera det som det är till avsändarens adress.

ARTICLE 8 - ÄGANDERÄTTSFÖRBEHÅLL

TheFöretaget kvarstår som ägare till produkter som beställts via internet tills full betalning av fakturerat belopp mottagits av Företaget. Vid utebliven betalning, och om betalning ej erläggs inom femton (15) kalenderdagar efter leverans, måste Kunden returnera produkten på egen bekostnad.

ARTICLE 9 - PERSONDATA

Data som insamlas under beställningsprocessen är nödvändig för orderhantering och kundtjänst. Kunden är införstådd med att vägran att utge begärt persondata, eller utgivande av inkomplett eller ogiligt data kan omöjliggöra hantering av Kundens order. Kundens persondata lämnas aldrig vidare till någon tredje part. Kunden har rätt att få tillgång till, ändra och/eller radera sina persondata och kan alltid utnyttja denna rätt genom att kontakta kundtjänstavdelningen på: contact@zenlap.com.

ARTICLE 10 - IMMATERIELL ÄGANDERÄTT

All upphovsrätt, varumärken, utmärkande kännetecken och andra äganderätter, i synnerhet immateriella produkter och Företagets website, förblir under Företagets fulle äganderätt. Kunden kan inte framföra några krav på äganderätt baserat på köp av en produkt.

ARTICLE 11 - FORCE MAJEURE

Ingendera parter skall hållas ansvarig gentemot den andra för icke-utförande eller försening i utförande av någon förpliktelse enligt denna Överenskommelse som orsakas av den andra parten eller orsakat av yttre oväntad händelse, force majeure. Händelser betraktas specifikt som force majeure eller casus fortuitous i det fall de överensstämmer vad som gäller enligt fransk lag. I fall av sådan händelse, suspenderas alla förpliktelser enligt denna Överenskommelse. Om händelsen pågår längre tid än en månad avslutas kontraktet automatiskt och utan vidare formaliteter.

ARTICLE 12 - ALLMÄNNA BESTÄMMELSER

Om någon bestämmelse i denna Överenskommelse blir ogiltigförklarad eller omöjlig att genomdriva p.g.a lagstiftning, blir den ogiltig utan påverkan på andra bestämmelser. Dessa allmänna bestämmelser lyder under fransk lag, såväl vad gäller grundläggande regler som de regler som styr deras tillämpning. Tvist som härrör sig till produktförsäljning eller relaterar till Företagets websidor, även i fallet garantianspråk eller med ett flertal svaranden, ska förhandlas och bedömas exklusivt av Handelsrätten i Paris (Tribunal de Commerce de Paris).